Můj příběh a cesta

Jako psychologa mě vždy zajímaly souvislosti FUNGOVÁNÍ mysli a těla. Mou vášní a posláním je ukazovat tyto jednoduché PRINCIPY, které lidem pomohou změnit život a cítit se skvěle.

Cítit se dlouhodobě skvěle je možné …

Již více než 6 let mám stabilní váhu, nadbytek svalové hmoty a minimální (i když stále optimální) úroveň tuku.

Je skvělé cítit dostatek energie a vědět, že ať se pustím, do čeho chci, tak mě moje tělo podpoří. Nejen, že si změny před šesti lety všimlo okolí, ale i dnes lidi zajímá, co stojí za množstvím mé energie a celkovou vitalitou. A přiznám se, že ocenění, že dobře vypadám, rozhodně potěší. 

Navíc mít tělo v kondici přináší ještě jednu výhodu, ale o tom až později.  

Zažil jsem to, co většina z nás …

Několik let nazpátek však byla moje situace úplně jiná. A cesta k požadovanému a trvalému výsledku mi zabrala více času, než jsem si představoval. Rozhodně nebyla přímočará. Klikatila se o to víc, čím více jsem se spoléhal na obvyklá doporučení

Měl jsem přes 20 kilo navíc, a tak nějak jsem si zvykl na pravidelné „chřipečky“, pálení žáhy či antibiotika minimálně třikrát do roka. Hlavně mě trápila celková únava a neměl jsem chuť cokoliv dělat. 

Co mi však v té době vadilo nejvíce byla nadváha. Proto mě doslova zasáhlo měření tuku v těle, které prováděli u nás na bazéně. Paní od měření mi sdělila, že výrazně převyšuji standard. Měl jsem tuku více asi o 25%

To mě dorazilo, a tak jsem využil zrcadel v šatnách bazénu, a vizuálně zhodnotil současný stav. Břicho už zatáhnout nešlo, a tak jsem k němu alespoň nafouknul hrudník. No lepší nekomentovat. Někdy potřebujeme zásah zvenčí, aby přišel závazek. A ten přišel. Začal jsem sportovat, abych se dostal se opět do kondice

Šel jsem na to standardně …

Nasadil jsem pohyb cca 5krát týdně a kombinoval jsem běhposilovnu, stejně jako když jsem byl na střední. Zoufale jsem se vyhýbal tučné stravě. Omezoval kalorie. Trpěl hlady. Ale pochopitelně sem tam jsem zhřešil. Prostě po 15 km běhu máte hlad. Výsledek však se dostavil. Ale jen částečný a musím přiznat, že za cenu velkého úsilí. Zbavil jsem se asi 10 kg, ale k současným 86 kg to bylo ještě daleko. Nejvíce mě deptalo, že jsem pohybem trávil hodně času a stejně se mi nedařilo dosáhnout svého cíle. 

Klíčem byly a jsou hormony …

V roce 2014 jsem zaslechl diskusi o hormonech a jejich vlivu na naše tělo. Znělo mi to jako pohádka. Podle toho, co odborníci říkali, tak vše – jídlo, spánek, pohyb a zejména způsob myšlení, ovlivňuje hormonální rovnováhu v těle. 

A pokud hormony nejsou v rovnováze, pak se navenek dějí věci, nad kterými zůstává rozum stát. Jako psycholog jsem si byl vědom mnoha aspektů toho, jak mysl pracuje a jak ji ovlivnit, ale dát ji dohromady s hormony by mě nenapadlo. Přitom to bylo naprosto logické. Prostě pecka. 

Pustil jsem se do hledání souvislostí. Do rukou mi přišla nemalá řada knih, internetových odkazů, videí a diskusí s odborníky. Tou hlavní změnou, kterou to vše přineslo, byla úprava pohybových aktivit, jídelníčku a také vyřešení věcí, které mě dlouhodobě zatěžovali. 

Během dalších dvou měsíců jsem dosáhl cílové váhy. Byl jsem v šoku, jak to bylo snadné. Stačilo přitom jen dát do hormony do přirozené hladiny.

A co jsem udělal jinak? Dobře jsem se najedl, méně sportoval a osvojil si techniky myšlení, které jsou mým každodenním arzenálem při zvládání stresu a problémů. 

Jak propojit jídlo, pohyb, mysl, spánek …

Lidé z okolí se mě začínali ptát, co jsem udělal a změnil. Napřed jsem jim dával rady, odkazy a knihy, až přišla myšlenka vytvořit ucelený program, kde bude všechno vysvětleno a udělá zájemcům o životní změnu srozumitelného průvodce

V roce 2015 tak spatřil světlo světa program 21restart, kterým si prošlo více než 3 500 účastníků. Poznatky z programu pomohly účastníkům porozumět jejich vlastnímu tělu, zlepšily kvalitu života, ukázaly, jak dosáhnout rovnováhy a v neposlední řadě pomohly zbavit se přebytečných kil a mít vytouženou postavu.

Program je uceleným průvodcem s doporučeným jídelníčkem, tréninkovými sestavami, spánkovými návyky a mentálními technikami pro bezprostřední použití. Po více než 5ti letech fungování programu mám odladěnou cestu a všechny informace najdete na jednom místě. Nemusíte pátrat a ztrácet čas hledáním souvislostí. Tuhle cestu jsem prošel za vás, u rád se s vámi o ni podělím, abyste se mohli radovat ze své postavy, vitalityzdraví

Tělo je náš dopravní prostředek …

Závěrem bych se s vámi podělil ještě o jednu věc. Věřím, že nám tělo vrací to, co mu dáváme. Rok zpátky jsem měl nehodu při paraglidingu. Přebrzdil jsem padák a volným pádem jsem dopadl na udupané hřiště. Poslední zaznamenaná výška před pádem byla 38 m nad zemí. Dle kamarádů lékařů, bych tady již neměl být. Věřím, že svou roli sehrálo mnoho věcí, ale klíčová byla moje celková kondice. A díky ní, jsem o týden později stál v Rakousku na lyžích. (no lyžování se tomu říkat nedalo, ale sjel jsem to) Hýčkejte si své tělo, je to jediné vozidlo, které máme k dispozici pro cestu tímto světem.